Buah Hati :)

bahagia .

seronok + bahagia bila tengok orang lain bahagia . sana menikah . sini menikah . sape tak nak kan ? hati bahagia , kadang kadang sedih . sape yang nak ? tapi terpaksa terima ape yang diberi . 

cinta datang silih berganti . tapi manusia tidak pandai menilai mane cinta & nafsu . antaranya aku ! ya mungkin aku bodoh . tapi aku yakin sume itu ujian dan aku harapkan itu kebahagiaan aku untuk masa hadapan . sekarang mungkin keseronokan . tidak mengapa , aku hanya tunggu & lihat sejauh mana cintaku mahu pergi . 

bila aku berkata " aku tak nak kawenlah . nak tunggu bidadara kat syurga " . mesti ade yang bersuara . 

" eh tak boleh mcm tu . berdosa tau . allah dh ciptakan berpasang pasangan " .


yeaahh . yang itu aku selalu dengar . tapi adakah kamu semua faham mengapa aku berkata begitu ? aku takut jikalau aku nikah , berkemungkinan aku akan lebih mementingkan suamiku sahaja . keluarga ku ? mama & papaku ? aku tidak menjangka aku akan bagaimana apabila sudah berkahwin nanti .


aku pun ada nafsu cinta . aku pon ada sifat ingin berkhawin . aku pon teringin mempunyai anak . tapi aku takut ! dan aku juga takut jika diberi suami yang tidak tahu perangai nya bagaimana selepas menikah . kaki pukul kah ? sepak terajangkah ? bg aku makan racunkah ? ade perempuan lain ? 

sukar untuk terima kenyataan kalo itu yang terjadi . sebab itulah wujudnya perkataan " sabar " . " redha " . yang paling penting " wajib sentiasa mengingati ALLAH " . 


Ya Allah , kurniakanlah aku suami yang baik & soleh . keturunan yang soleh . amin :)



✿Suka ? Cuba Like sekali ! Follow sekali okey !✿

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...