Buah Hati :)

ANAK BUAH YANG KEJAM :( .

assalamualaikum . 

hari ni suda masuk pagi ok . pagi . ulangan pagi ! aku dengar ape yg korg memekak an kt tinge aku . korg bising pesal aku ta tidur lagi an ? sori , aku mmg suke jadi burung segala burung yang ta tido malam . mengerti kamu ?? ( talking2 indon lak ) . ok tuan2 dan puan2 , aku kalo dah masuk pagi , aku akn bercerita mengenai yang ta mengenai . ape yg aku cakap ? ok, tape2 .. kite teruskan agenda kita .

haa . aku mahu citer pasal anak buah aku ni . ade dua org . dorg sgt3 kejam twu ta . bkn kejam membunuh or ape . dorg ske perli aku , tp, mke cun habis dgn ketawa yg dorg rse , dorg lh paling comel . ceh ! ( saya syg budak2 ) . mcm begini citernyer . ptg td , dlm pkul 5 ptg . aku madikan dorg . yg budak dua org nie lah . tp, aku mandikan adiknyer dl . sbb adiknyer mengeluarkan bau yang aku dh ta dpt cari oksigen lain dah ( berak ) . aku pun basuh lh berak dia . sambil basuh tu , kami berdua pun borak2lh dlm tandas sementara kakak dia yang berumur 6 tahn pegi amek baju kt tingkat bwh . yang aku borak2 nie umo die 2 tahun . perbualan tersebut ialah . jeng..jeng..jeng.. ( mcm t'lalu familiar bunyi tu ) .

umi : adik bau busuklah . 
adik : aner ade ! adik angi lah .

umi : sape basuhkan berak adik nie ? ( jangan ikot ckp pelat mcm budak2 yer . nanti dia akan terikot2 smpi besar dan kemungkinan yg buat2 pelat sbb ta lulus BM dlm SPM .hehhe :) ) .
adik : umilah yang acuhkan . ( disertai dgn gelak yang dirase , dielh yg paling comel ) .
....................... ( mendiamkan diri sbb aku ngah fokus bsuh berak dia yang berwrna itam melokek ) .

adik : umi , yak adik bau suk lah . mcm bau umi yang ta andi ag . ( diselangi degn gelak dia yang die rse dielh paling comel ) .
umi : yolaaaaaa.........

geram mmg geram . tp, syg wooo.. anak buah aku tu . mcm dah anak sendiri dah . terima jerlh .. huhuhu :) . pasal kakak dia lak . haa .. nie lag aku menyirap . sbnrnyer muka aku jer yg selalu kene dgn budak dua org nie . aku pn ta twulh knp . yang pasal kakak dia lak . ni aku na bercerita nie ... masa aku form 5 . anak buah aku yang sulung umo die setahun . masa tu aku na g lawan bola tampar . pagi2 tua mmg aku bersiap awallah . kapten an .. hahaha ! ayat na bangga habis . 

mase aku na bergarak tue . aku terlupa kamera aku letak kt mner . aku pun mencari satu umah . mmg ta jumpa lah . hisshh ! aku mmg ngamuk habis time 2. yelaaa .. na bergambar dgn kwn2 an . pas2 aku dh bebel 1 umah . tibe2 ade suara halus dan manis berkata2 di belakang aku .


anak buahku : umi , ini ape ? umi dh lupe lupe yer ? umi ltk kt dlm beg baju sukan umi . apelh ! muda lagi , tp, dh tua sbnrnyer . ( sambil botol susu tergantung kt mulot die ) .


pergghh ! ayat die ta boleh blaaaa beb ! pas2 aku pun balas .


umi : trima kasih kakak . umi lupe lh . ( aku lak gelak yg plg comel mcm aku sorg jer yg plg comel kt dunia nie ) .

walaupun mereka2 nie selalu menyakiti hatiku . cewwaah ! ayat tragis gilerr . tp, dioranglah yg paling aku sygg . sygg sgtt ! cinta matilh katakan ( selain pakwe ok ) . 

gambar pkul 5.30 ptg td .
mereka suda bersih dari segala kotoran ok :) .
kakak dan adik :) .
 siti sarah damia bt mohd qiuzi iqbal :)
 siti maryam arisya bt mohd qiuzi iqbal :) .

BABAI ! .


 

   
✿Suka ? Cuba Like sekali ! Follow sekali okey !✿

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...