Buah Hati :)

Kau Ingat Aku Ni Ape ??

assalamualaikum semua bebeh :)


hari ni aku asyik sakit  kpale jer . hmm , dh ta twu nak buat mcm ner . tahap kronik sangat dh ni . xpe xpe , aku harus laksanakan jugak demi pembaca pembaca blogger yang dikasihi . aicecece ! pada malam yang hening lagi kesejukan , mmg memerlukan selimut pada waktu ini . ermmm , bestnyer kalo ade cik abg di sebelah pada ketika ini * haissh ! gatal gilrr kau . hahaha ! tamo jeles jeles dehh .


dulu mak aku selalu pesan , kalo kite xnk lelaki tu , tolak cinta dia baik baik . jangan tengking tengking dia . takot dia buat jahat kat kite . time tu mmg aku lgsg tak dpt agak apekah maksud tersirat yang ingin disampaikan oleh mak aku tu . 
akhirnya aku sudah mengerti maksudnya itu . perkara ini terjadi kpd kwn aku sendiri . sungguh aku terkejut sgt sgt . tak sangka benda itu terjadi dekat dia . kisahnya ....


kawan aku ni wajah dia mmg cun habis ah ! tak dpt nak sangkal lg dah kecantikan dia tuu . kalo dh cntik , mmg jadi kegilaan malah dambaan jejaka yang ta seberapa hensemlh an ? hehhe ..." i'm soriii ... " . hehhe . tapi kawan aku dh tersilap langkah . ape yang dia buat akhirnya makan daging dagingnya . ehhh ?? memakan dirinya ... haa , baru btoii . 


lelaki : jom kawen ?

kwn aku : muke mcm sotong . ade hati nak kwen dgn aku ! 

lelaki : muka merah & pergi dari situ .


esoknya kwan aku lgsg tak dpt gerak malah tangan tangannyer bengkak habis . mulot die lgsg tak dpt berkata kata . leher bengkak , dh nak sama saiz dgn kepala . serius aku ta tipu ! aku agak mungkin kata kata yang dia lemparkan @ campak an dekt lelaki yg ajak dia kwen tu agak melampau * mmg melampau pn . aku pun ckp dekt kwn aku , nak bwk dia jmpe lelaki yang penah dia ckp mcm tu . 


kami jmpe laki tu , tapi muka dia masam gilerrr ! dan mcm hepi tgk kwn aku mcm tu . baru aku tau , yang kwn aku dh diubat ubat . kwn aku menangis nangis minta maaf dekt dia . tapi dia boleh buat muke ta twu jer . sakit betol hati aku time tuu . last last dia maafkan jugak , itu pun dia maafkan smbil maki maki lagi . eishh !


esoknya kwn aku pnyer bengkak bengkak dh surut , muka die kembali mcm bese & aku pesan kat dia . kalo nak tolak cinta lelaki , ckp elok elok . aku sentiasa sematkan pesanan mak aku kt hati aku . yang pasl pengajaran kwn aku ni pn , dh bukak mata aku luas luas supya jge hati & berhati hati dgn keadaan sekeliling . errkkk ? ade kaitan ker ? .


selamat malam :)


kbaii !


✿Suka ? Cuba Like sekali ! Follow sekali okey !✿

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...