Buah Hati :)

RAHSIA RUMAH AKU .

assalamualaikum w.b.t :) . hari ni aku na bt entry pasl hantu ! haaa ... takot ar tue . lek sudaa . citer dan benda nie terjadi kt umah aku . rumah baru aku kt kajang , sg ramal dalam. aku baru pndah umah nie mse aku form4 , skang dh 5 tahun aku duk umah nie . MANGSA-MANGSA yang selalu TERkene benda nie ialah aku dan adik aku . aku pun ta twu lh knp aku n adik aku jer yg kene . mgkn sbb aku dgn adik aku ske duk umah n time tue lah benda tue nak bt SHOW kott :) .


KEJADIAN 1 :

aku nie jnis ske tido lewat tau . kdg2 aku tido smpi pkul 4 pg .ape yg aku bt ?? yeaahh ! mcm bese , tgk tb mahupun on9 berjam2 n makan *makan pentg untuk hidup .huhuhu . pas2 satu mlm tu .aku ngah tgk tb n tibe2 aku terdgr org pki gelang kaki turun tgga nak g ke dapur n aku dgr "dia" bukak lampu dapur skali . aku pun jeritlh dr ruang tamu .. " woiii ! ko ker iman ?"  nama adik aku .  tp, ta berjwb . fine ah kan . aku pun bt ta twu jer . n sampilah hari2 yg seterusnyer .. aku msh tidur lewat jugak n aku msh lg dgr bunyi gelang kaki tue . sejak dri tu , aku try ta tido lewat dh . mse aku balik umah smule * cuti sem . aku lepak2lh kt dpur , time nie siang lh . adik aku pun dtg kt aku . ini perbualan kami .


adik : kak , semlm iman ta bole tido . iman tgklh tb smpi pkul 5 pg . pas2 iman dgr bunyi org pki gelang kaki turun tgga . ee ! takot ahh !
aku : yeke ?? ko dgr jgk ker ?? kakak igtkan kakak sorg jer yg dgr . ee! gerun ah ! ko citer kt mama ta ??
adik : tak pn . nanti mama bantai gelak bile iman citer .mlas ah !
aku : mlm nie kite try lg na ?? dgr ke ta ?? na tak ?
adik : gilerr ker ape ?? xnk ah ! kakak sorg jerlh .


ok fine . mlm tue aku sorg jer lh yg try na tido lewat . tp, dh pkul 11 mlm pn , adik aku still ta tido lg . pelik gak aku . aku pn tnyer die , ta ngantok ker ?? die ckp ta ngantoklh plak . tape2 , aku truskan tgk citer . dlm pkul 4 pg , aku dh dgr dh bunyi gelang kaki turun tgga . aku kejut adik aku . mcm bese ah kan ?? die dh tolak2 bdn aku . padahal bdn die lg bsar dr aku . bdk ragbi kott . hahah ! aku tutup tb n dgn adik aku bantai lari tgkt atas masuk bilik msing2 . takoyt wooo !! tadenyer aku na ngintai2 salam2 benda tu . 
KEJADIAN 2 :

yg nie lak selalu terjadi tak kire pagi mahupun ptg . yg nie selalu terjadi kt org gaji aku . sbb tue lah org gaji aku ta penah kekal . mesti bertukar2 . mcm nie citernyer ... mse tua xde org kt umah . tggl aku dgn org gaji aku jer . aku time tu kt dlm bilikngh dgr lagu n dgn headphone melekat kt tinge . org gaji aku kt bwh . tibe2 aku dgr org ketuk pin2 bilik aku . aku bukak lh n tgk bibik kt dpn bilik aku . bibik tu org gaji akulh ... die tnyer aku .. ade pggl die ker td ?? aku ckp mner ade . pas2 die ckp .. td die dgn sore aku pggl die . aahhh sudaa !!! bile mse lak aku pggl kau ?? tp, aku abaikan jer . tp, benda nie berlarutan smpilh bibik aku lari dr umah kiteorg . sblm die lari , die ckp aku yg mse die tido .. selalu die dgr budak menangis kt dpan pintu bilik die . adehhh ! meremang lak bulu aku .tp, aku lak ta cye ckp die . aku abaikan jer . 

tp, aku mule cye pas anak buah aku yg umo die mse tu 2 thn . skang dh 6 thn . mse tu die msuk bilik kakak aku n die tibe2 die menangis smbil jerit2 .
" mummy !! ade nenek tu kt situ !!! muka die takott !!! mummy!! " . aku pn dukunglh anak buah aku n tnyer die ape yg die nmpk . die ckp die nmpk nenek tua , rambut panjang gilerr tgh senyum kt die . 

sejak dri tu , aku pn mlelah terfikir sume tu n tnyer mak aku . aku tnyer kt mak aku yg family kite nie ade bela saka ker ?? mak aku ckp ...................
ADE !!  tp, family aku ta bela . mgkn die juz dtg tgk2 tuan die an . arwah datok aku bela dl . adehhh ! sejak dr tu , bile aku dgr bunyi2 yg boleh membuatkan bibik aku lari lg . aku trus ckp " kami satu keluarga ta ggu kau , aku minta kpda kau , jgn ggu kami semua " . n smpi skanglh dh xde bunyi2 sume tu .


PENGAJARAN  

JANGAN AMALKAN ILMU HITAM DAN JANGANLAH BERKAWAN DENGAN SYAITAN , KELAK AKAN MEMAKAN DIRI SENDIRI .


BABAI !

✿Suka ? Cuba Like sekali ! Follow sekali okey !✿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...